При проверка на гумите гледате за слаби места
За съжаление, гумите са частта от вашия автомобил, която се нуждае от подмяна най-често, тъй като е в постоянен контакт с пътната настилка. Те също са отговорни за вашия комфорт по време на шофиране, както и за безопасността. Редовната проверка на гумите ви за наличието на потенциални малки проблеми може да предотврати наличието на по-големи в бъдеще. Трябва да си създадете навик да разглеждате гумите си всеки път, когато отидете на работа.
Как да проверявате налягането в гумите
Вече се фокусирахме върху важността на правилното налягане в гумите. Това може да повлияе на разхода ви на гориво, по-добро управление на автомобила ви, както и да гарантира безопасността ви на път. Проверката на налягането в гумите е лесна работа. Можете да го правите сами , като се сдобиете със специален инструмент манометър. Преди да използвате този инструмент, разгледайте вътрешността на вратите на водача или страничната стена на гумата за препоръчителни килограми на квадратен сантиметър налягане. Разбира се, всяка бензиностанция е оборудвана с такъв инструмент и можете да проверите налягането по всяко време там.
Причините за износване на протектора в гумата
Различните гуми се износват по различни начини с оглед предназначението им. Например, гумите предназначени за рали и състезания се износват много по-бързо в сравнение с обикновените автомобили. Това не може да бъде поправено или предотвратено, то зависи от вида гума. Но наличието на някои ключови проблеми може да причини преждевременно износване. Всъщност причините за неравномерното износване на гумите могат да бъдат свързани с надутостта на гумите или изравняването на колелата. Запознайте се със следните дефиниции, за да идентифицирате проблемите си предварително. Нашият екип е създал полезно ръководство за начинаещи и неопитни шофьори:
- Неправилно надуване на гумите – това не е ново за вас, но така или иначе трябва да подчертаем още веднъж важността на поддържането на гумите при оптимално налягане;
- подравняване на колелата – това е процес на синхронизиране и балансиране на колелата ви в съответствие с волана. Изпълнява се само при необходимост. Ако обаче колата ви не се движи направо, а вместо това прави леки завои отляво или отдясно, тогава протекторът ви може да се износи по-бързо или да се изхаби неравномерно.